Pomiar profilu obręczy kół na stanowisku testowym

Zużycie kół pojazdów szynowych spowodowane dużym przebiegiem wpływa na bezpieczeństwo i właściwości jezdne oraz generuje wysokie koszty utrzymania.
Czujniki laserowe firmy Micro-Epsilon, które są zintegrowane ze stanowiskiem testowym w torowisku, są stosowane do prewencyjnego wykrywania zestawów profilowych całych pociągów.
Czujniki są zainstalowane w trzech pojemnikach, które są osadzone w torowisku jeden za drugim pod kątem prostym do kierunku jazdy.
Dwa laserowe czujniki odległości optoNCDT są umieszczone w każdej z wanien 1 i 3 w celu określenia średnicy koła i położenia obręczy koła. Pojemnik 2 zawiera laserowe czujniki profilu scanCONTROL do pomiaru profilu koła.
Czujniki dokonują pomiaru przez półboczne wgłębienia w szynach na obręczach kół. Na podstawie danych profilu określane są daty konserwacji w celu przeprofilowania.
Zobacz czujniki odległości optoNCDT laserowe czujniki profilu scanCONTROL