Lotnictwo i kosmonautyka

W przemyśle lotniczym instalowanym komponentom stawia się najwyższe wymagania pod względem bezpieczeństwa i niezawodności. Dotyczy to zwłaszcza czujników, które są stosowane w różnych zadaniach pomiarowych. .

Przykładowo w montażu samolotów czujniki firmy Micro-Epsilon zapewniają bezdotykowy pomiar otworów na nity. .

Micro-Epsilon opracowuje czujniki przemieszczenia i położenia do zadań pomiarowych w samolotach, podwoziach, skrzydłach, kadłubach i silnikach, gdzie umożliwiają niezawodne określanie wartości pomiarowych.

Niezawodne rozpoznawanie pozycji hamulca końcówki skrzydła

Tak zwany hamulec końcówki skrzydła znajduje się na wale w zewnętrznym obszarze skrzydła. Zapobiega on nierównomiernemu wysuwaniu się listew i klap oraz niekontrolowanym ruchom pomocy wypornościowych pod wpływem czynników zewnętrznych. Indukcyjne czujniki przemieszczenia firmy Micro-Epsilon wy...

Czytaj dalej
Pomiar temperatury hamulców

Zanim samolot będzie mógł wystartować, temperatura hamulców musi być niższa od określonego limitu. Aby określić temperaturę, w podwoziu stosowane są bezdotykowe czujniki temperatury firmy Micro-Epsilon. Zobacz bezkontaktowe pirometry

Czytaj dalej
Wykrywanie blokady drzwi

Przed startem samolotu drzwi są centralnie blokowane. W celu określenia stanu blokady stosowane są indukcyjne czujniki przemieszczenia firmy Micro-Epsilon. Wykrywają one pozycję końcową bezpośrednio na zamku drzwi. Zobacz czujniki indukcyjne

Czytaj dalej
Testy obciążeniowe skrzydeł samolotów

Aby zoptymalizować zachowanie skrzydeł podczas lotu, są one poddawane testom wibracyjnym już podczas budowy. 120 czujników wireSENSOR jest podłączonych do skrzydła i zsynchronizowanych. W ten sposób można śledzić wszelkie zmiany kształtu skrzydła w kierunku pionowym. Zobacz czujniki linkowe...

Czytaj dalej