Tory i ruch kolejowy
Zwiększone wykorzystanie sieci kolejowych i wyższe prędkości nowoczesnych pociągów powodują duże obciążenia pojazdów szynowych i torów kolejowych.
Aby zwiększyć bezpieczeństwo operacyjne w transporcie pasażerskim i towarowym oraz zaplanować z wyprzedzeniem okresy konserwacji, kontrole muszą być przeprowadzane regularnie. Dlatego Micro-Epsilon oferuje szeroką gamę precyzyjnych czujników.
Oprócz łatwości integracji, czujniki te charakteryzują się wysoką precyzją i solidną konstrukcją. Stosowane są na przykład do pomiarów na torach, zestawach kołowych i liniach napowietrznych.
Ponadto Micro-Epsilon oferuje czujniki, które są zintegrowane bezpośrednio z lokomotywami i wagonami kolejowymi w celu monitorowania nachylenia i wibracji.
Do kontroli szyn prądowych stosowany jest wagon pomiarowy wyposażony w sześć laserowych skanerów profilu scanCONTROL. Skanery te wykrywają profil szyn z dołu, z góry i z boku. Duże pole pomiarowe skanerów pozwala na rejestrację wielu parametrów w ramach jednego pomiaru. Szerokość szyn przewodz...
Czytaj dalejZużycie główki szyny jest ważnym parametrem w wiarygodnej ocenie stanu torów. W celu sprawdzenia profilu główki szyny stosuje się laserowe skanery profilu scanCONTROL, które są zintegrowane z wagonami pomiarowymi. Sprawdzają one profil główki szyny nawet przy dużych prędkościach. Dane profilu...
Czytaj dalejW celu wykrycia zużycia na liniach kolei dużych prędkości, specjalne wagony pomiarowe kontrolują tory. Wagon pomiarowy zawiera dwa laserowe czujniki przemieszczenia optoNCDT 1900. Mierzą one odległość do toru z dużą szybkością. Standardowe modele z małą plamką laserową wykrywają odpryski i def...
Czytaj dalejObciążenie szyn i podkładów jest bardzo wysokie, szczególnie na łukach o dużym natężeniu ruchu. Magnetoindukcyjne czujniki przemieszczenia są stosowane do badania ruchu i odkształceń podkładów betonowych na łukach. Czujniki są mocowane w fundamentach i mierzą do magnesu, który jest przykładany...
Czytaj dalejPodczas obracania kół laserowe czujniki triangulacyjne monitorują odległość od obracającej się obręczy koła. Oznacza to, że ablacja jest wykrywana z wysoką precyzją. Wysokowydajne czujniki wykrywają dokładność wymiarową obręczy kół przy dużych prędkościach i z mikrometrową precyzją. Laserowe c...
Czytaj dalejZużycie zestawu kołowego i wózka może powodować naturalne wibracje, które mogą być odczuwalne w przestrzeni pasażerskiej. Do rejestracji tych drgań stosowane są czujniki przyspieszenia firmy Micro-Epsilon. Czujniki bezwładnościowe wykrywają drgania w różnych punktach wagonu, lokomotywy i wagonów...
Czytaj dalejRoboty do spawania szyn są stosowane do konserwacji i budowy nowych torów. Dzięki wysokiemu stopniowi automatyzacji roboty uzyskują spoiny szyn o niezmiennie wysokiej jakości. Laserowe czujniki profilu scanCONTROL są stosowane do wyrównywania końców szyn względem siebie. Solidne skanery las...
Czytaj dalejFirma Vossloh jest światowym liderem w dziedzinie technologii kolejowej. Jedna z jej jednostek biznesowych koncentruje się na utrzymaniu wartości infrastruktury, co obejmuje również konserwację szyn. W tym celu Vossloh stosuje między innymi swój proces szlifowania wysokoobrotowego, w którym szyny...
Czytaj dalejZużycie kół pojazdów szynowych spowodowane dużym przebiegiem wpływa na bezpieczeństwo i właściwości jezdne oraz generuje wysokie koszty utrzymania. Czujniki laserowe firmy Micro-Epsilon, które są zintegrowane ze stanowiskiem testowym w torowisku, są stosowane do prewencyjnego wykrywania zestawów...
Czytaj dalejPociągi do frezowania szyn są stosowane do prac naprawczych na torach. W celu wykrycia profilu szyny przed i za głowicą frezującą, laserowe czujniki profilu scanCONTROL są stosowane bezpośrednio przed i za ściernicą. Stan docelowy i rzeczywisty są w ten sposób automatycznie rejestrowane i prze...
Czytaj dalejMaszyny do pomiaru osi są stosowane do sprawdzania owalności lub średnicy kół, łożysk i przekładni. Są one wyposażone w 4 mikrometry laserowe optoCONTROL, które dokonują pomiarów na obracającej się osi. Dzięki ich wysokiej dokładności, owalność lub średnica może być określona niezwykle precyzy...
Czytaj dalejRosnące wykorzystanie tramwajów powoduje zwiększone zużycie szyn. W celu udokumentowania zużycia szyn stosuje się wagony pomiarowe wyposażone w profilometry laserowe scanCONTROL, które wykrywają, automatycznie oceniają i analizują dane profilu. Laserowe skanery profili firmy Micro-Epsilon wykr...
Czytaj dalejSkanery z niebieskim laserem firmy Micro-Epsilon służą do monitorowania dokładności wymiarowej obręczy kół podczas kucia. Konwencjonalne skanery laserowe osiągają swoje granice w przypadku rozżarzonej do czerwoności świecącej się stali, ponieważ jej intensywność promieniowania jest zbyt wysoka dl...
Czytaj dalejPowierzchnie bieżnika obręczy kół narażone są na ogromne obciążenia. Dlatego tarcze kół są regularnie sprawdzane. Tylko w ten sposób można określić stan podzespołów wykryć usterki i na czas podjąć działania naprawcze. Zestawy kołowe są najpierw testowane na maszynach pomiarowych z czujnikami o...
Czytaj dalejIndukcyjne czujniki przemieszczenia EDS są integrowane w pociągach dużych prędkości w celu określenia nachylenia nadwozia wagonów wymaganego do pokonywania zakrętów. Dane te są przekazywane do jednostek sterujących w kolejnych wagonach, które odpowiednio przechylają nadwozie wagonu, aby skompenso...
Czytaj dalejW transporcie kolejowym nowa budowa i przebudowa odcinków torów podlega coraz większym wymaganiom. Bezbłędna geometria torów jest niezbędna, zwłaszcza w przypadku linii dużych prędkości. Aby to zapewnić, stosowane są podbijarki, które zagęszczają podsypkę leżącą pod podkładami, aby nadać torowi n...
Czytaj dalejW pociągach dużych prędkości szczelina olejowa w łożyskach osi jest stale kontrolowana. Film olejowy w szczelinie smarnej zapobiega bezpośredniemu kontaktowi powierzchni łożyska z wałem. Ulepszone właściwości ślizgowe łożyska zwiększają efektywność turbiny, jednocześnie wydłużając jej żywotność...
Czytaj dalejPodczas konserwacji i serwisowania często konieczne jest podnoszenie całych pociągów. W tym celu stosuje się synchroniczne systemy podnoszenia ciężkich ładunków. W celu synchronizacji wysokości podnoszenia poszczególnych kolumn używane są laserowe czujniki czasu przelotu optoNCDT ILR. Mierzą o...
Czytaj dalejMikrometry laserowe optoCONTROL są stosowane do selektywnej kontroli torów kolejowych pod kątem płaskości i ugięcia. Są one zintegrowane z wózkiem testowym i wykrywają tor w trzech punktach z wysoką dokładnością, niezależnie od stanu powierzchni toru. W zależności od wymagań zadania pomiaroweg...
Czytaj dalejSzczególnie w przypadku linii kolejowych dużych prędkości ważna jest prewencyjna kontrola linii napowietrznych w celu zapewnienia ich przejezdności. Mikrometry laserowe optoCONTROL są stosowane w celu umożliwienia niezawodnej kontroli zużycia. Są one instalowane na lokomotywie serwisowej i pro...
Czytaj dalejW przypadku kontroli lokomotyw spalinowych wymagana jest regularna kontrola komory spalania i dokumentacja. Nieodpowiednia kontrola jakości lub usterki, takie jak wadliwe gniazda zaworów lub uszkodzone powierzchnie toczne, mogą powodować poważne awarie silnika, a tym samym awarie lokomotywy. Kont...
Czytaj dalejFirma Mills CNC jest dostawcą obrabiarek. Stosuje ona czujniki laserowe MicroEpsilon do automatycznej kontroli dużych, walcowanych na gorąco stalowych płyt kolejowych. Płyty te łączą ze sobą dwie szyny i muszą być tak proste i płaskie, jak to tylko możliwe. W celi automatyzacji obrabiarek, opraco...
Czytaj dalejDo testowania układów hamulcowych wagonów i szynobusów stosuje się stanowiska badawcze, na których instalowane są pirometry na podczerwień lub kamery termowizyjne. Te urządzenia do pomiaru temperatury wykrywają przejeżdżający pociąg i dokonują pomiarów bocznych na układach hamulcowych. Ze wzgl...
Czytaj dalejW przeciwieństwie do konwencjonalnych kolei, w kolejach magnetycznych napęd nie jest zainstalowany w pojeździe, lecz w torze. W Transrapid koła i szyny konwencjonalnej kolei są zastąpione bezkontaktowym elektromagnetycznym systemem nośnym, prowadzącym i napędowym. Aby utrzymać stałą odległość...
Czytaj dalejW celu sprawdzenia geometrii strukturalnej mostów i tuneli, są one regularnie kontrolowane przez pociągi konserwacyjne. Te ostatnie są wyposażone w laserowe czujniki czasu przelotu serii optoNCDT ILR. Czujniki te wykrywają pionową odległość od poruszającego się pociągu do budynku. Na podstawie...
Czytaj dalej